Opis Inwestycji
Nazwa zadania:
Opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach dla zadania „Budowa obwodnicy Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60”
Warianty przebiegu trasy:
- Wariant I – „zielony”
- Wariant II – „niebieski”
- Podwariant A – „żółty”
- Podwariant B – „fioletowy”
Wariant alternatywny – przebieg drogi krajowej nr 60 przez miejscowość Łąck zgodny z niezależnym opracowaniem pn.: „Rozbudowa drogi krajowej nr 60 na odcinku Gostynin-Płock”.
Lokalizacja:
województwo mazowieckie, powiat płocki, gmina Łąck
Podstawowe cele inwestycji:
- wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza tereny zabudowane miejscowości Łąck,
- dostosowanie parametrów technicznych drogi do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu,
- poprawa bezpieczeństwa drogowego w rejonie inwestycji,
- poprawa warunków ruchu (zwiększenie przepustowości, skrócenie czasu podróży).
Przebieg trasy
Z uwagi na występujące uwarunkowania terenowe warianty trasy prowadzone są po zachodniej i północnej stronie miejscowości Łąck.
Początek projektowanej obwodnicy założono po południowo-zachodniej stronie wsi Łąck, w rejonie istniejącego skrzyżowania z drogą gminną Stare Budy (ul. Długa) – Nowe Budy, jako włączenie w istniejący ciąg drogi krajowej nr 60.
Koniec projektowanej obwodnicy założono w km ok. 59+200, po północno-wschodniej stronie miejscowości Łąck, na obszarze leśnym, włączając się w istniejący ciąg drogi krajowej nr 60.
Zakres rzeczowy inwestycji:
W ramach inwestycji planuje się:
- budowę trasy głównej – obwodnicy,
- budowę skrzyżowań projektowanej trasy z innymi drogami publicznymi,
- przebudowę istniejącego układu dróg lokalnych w rejonie inwestycji wraz z zapewnieniem dostępu do drogi dla działek terenu przyległego,
- budowę wiaduktu drogowego – dla przekroczenia drogi powiatowej nr 2974W,
- budowę systemu odwodnienia m.in. rowów, kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych i in.,
- budowę urządzeń ochrony środowiska m.in ekranów, przejść dla zwierząt, nasadzenia zieleni,
- budowę infrastruktury dla potrzeb obiektów przy drodze krajowej, w tym: sieci energetyczne, sanitarne i in.,
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad – i podziemnej,
- budowę oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Przyjęte parametry techniczne:
Klasa drogi: GP*
Prędkość projektowa**: 100 km/h
Dopuszczalny nacisk: 115 kN/oś
Ilość jezdni: 1
Ilość pasów ruchu: 2
Szerokość pasa ruchu: 3,5 m
Skrajnia pionowa drogi głównej: 5,0 m
Rodzaj nawierzchni: bitumiczna
* GP – droga o ograniczonej dostępności poprzez skrzyżowania/węzły, oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu, wydzielenie ruchu pieszo-rowerowego.
** Prędkość projektowa – parametr techniczny wskazujący na bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu, niezwiązany bezpośrednio z prędkością dopuszczalną na drodze.